Kimler Gelmiş [2018]


"Vay vay vay kimler gelmiş, günlerdir nerelerdeymiş.." diyen ve ilerleyen dakikalarda da "Çok pis özlemişim zaten" itirafında bulunan Nazan Öncel parçasına çok alakasız şekilde Manuş Baba düet ediyor. Bu kadar mı yakışmaz sesleri, Nazan Öncel zaten söylemde rahatlığın dibine vurmuşken, Manuş muhlisi de mahcup mahcup bi şeyler söylüyor bir kenarda. Hadi şarkı tamam, Nazan Öncel standartlarında; bi bakayım bu neymiş diyerek oturdum bir de klibi izledim. Böyle amatör iş görmedim. Hemen başa aldım ekibe baktım: animasyon diyor, Ergün Gündüz diyor; yönetmen Deniz Akel.


Deniz Akel kimmiş diye baktım, ekşi sözlük ağırlıklı araştırmam sonucunda ulaştığım bilgiler şöyle: Piyasaya çok sayıda kötü klip pompalamış, çevresiyle işi götüren, beraber çalıştığı insanlara karşı çok sevecen olamayan, hatta zaman zaman paralarını vermeyen, vizyonsuz bir müzik videocu. Ebru Akel'in ablası mıymış bi de, öyle bi şey işte. Okuduklarımdan sonra birkaç işini de izledim ve bunların çok da haksız yorumlar olmayabileceğine karar verdim.

Ergün Gündüz kim peki? Yıllar önce bir söyleşisine gitmiştim, aşırı havalı, yeteneği belli bir usta, çizer, karikatürcü. Söyleşi boyunca bi şeyler anlatırken önündeki kağıda karalayıp durduğu ıvır zıvır şeyleri hatıradır diye almak istedim, "Dur bari düzgün bi şeyler çizeyim de onu al" dedi. Bakın ne çizdi o gün, nasıl unutulsun bu. Hele de o aralar amatör bir karikatürist olduğum, sürekli dergilere işler götürdüğüm düşünülürse. Bir çizgi öykümü de beğenmişti, "Fransızlar gibi çalışmışsın, onlar böyle kareliyor" demişti. Ben bi havalar tabii. Sanırsın büyüyünce Fransız olcam.


Neyse, klipte animasyoncu diyerek adını görünce dikkat kesildim, ona göre izledim. Eh be kardeşim. Muhtemelen böyle yapacaklarını bilse kullandırtmazdı adını. Sanırım albümdeki kitapçıkta her şarkı için birer illüstrasyon da yapmış, kapağı da çizmiş; sosyal medyadan anladığım kadarı o, albümü alan varsa düzeltsin yanlışsa. Klipte de onun biraz fazlası var işte, bir iki bişey çizimi, biraz Manuş çizmiş, biraz Nazan. Yani tabii ki yine emek, güzel çizimler de, animasyon klip yaptım diye bunlarla çıkarsan karşımıza, kusura bakma da yemezler yani. Sözüm tabii ki Ergün Usta'ya değil, Deniz Akel'e. Ne bilsin, çizmiş vermiş adam. Azıcık yaptığınız işe saygınız olsun yahu. Kimse ses etmiyor diye de çoğalıyorlar böyle işler. Bi izleyin de siz karar verin ya..

Nazan Öncel feat. Manuş Baba - Kimler Gelmiş

21 mart 2018