Una Mujer Fantastica (2017)


Oscar'ı alır almaz açtım izledim hemen, çok fenayım hee.. Epeydir duruyordu kenarda, yeni izledim.
Film, -Şili'nin Oscar'a aday gösterilen ikinci filmi- unvanıyla anıldı dün 90'ıncısı düzenlenen Akademi Ödül Töreninde.. Hemen ilkini hatırladım, yakınlarda izlemiştim çünkü, başrolünde Geal Garcia Bernal olan No (2012).. Dün törende, aday olduğu iki dalda da Oscar'ı kazanan animasyon Coco (2017) için salonda bulunan Bernal ile Fantastik Kadın'ın yönetmeni Sebastian Lelio'nun muhabbetleri de gözden kaçmadı.


Biri azınlık mı dedi, azınlıkların en azı trans bireylerdir belki de. Başrolümüz Marina, trans başına hayatta dimdik durmaya çalışan bir Şilili. Her insanın olabileceği gibi, onun da bir aşkı var, Orlando'su. Orlando, hetero olmadığını eşine yıllar sonra itiraf edip evden ayrıldığında kocaman bir oğlu vardır artık. Ama yapacak bir şey yoktur. Şarkıcı Marina ve tekstilci iş adamı Orlando, birlikte yaşayan, keyifleri gayet yerinde bir çifttir. N'olursa, Orlando'nun bir gece rahatsızlanıp, götürüldüğü hastanede hayatını kaybetmesiyle olur. "Ee, siz eşi misiniz?", "Ee, kadın olan eş misiniz?", "Kimliğiniz mavi ama?!" ve dahi "Aç bakıcam!!" ayarında ayıp ayıp şeyler. Orlando'nun ailesi, doktor, polis, hepsi aynı..

Daniela Vega'nın başrolde olduğu filmde, Orlando'yu Francisco Reyes; Orlando'nun abisini Luis Gnecco oynuyor. Gnecco'yu No (2012)'da da izlemiştik. Daniela Vega normalde de trans olan bir birey. Oscar Töreninde de bir müzik performansının sunumunu yaptı. O kadar biliyoruz biz de. Ben filmi beğendim ama sanki böyle Oscar alacak kadar da olmamalı ya. Diğer adayları izlemedim ama bundan daha iyi film çıkmadı mı yani koskoca Dünya Sinemasından. Yoksa sırf azınlıkçı hikaye diye mi torpil geçildi yani, emin değilim.

5 mart 2018