The Best of Me (2014)


Neredeyse her romanı filme uyarlanan, kitapları da çok satan filmleri de çok izlenen aşk hikayelerinin yazarı Nicholas Sparks'ın en meşhur film olan hikayesi The Notebook (2004)'tur herhalde.. Bir sürü var böyle, hepsinde de popüler kızlar oğlanlar baş rol oynadığı için çok izleniyorlar. Netflix'te var hepsi, merak eden aratıp bulup izleyebilir.. Ben hepsini izlememişim baktım şimdi de, Safe Haven (2013) izlemişim mesela, romantik seviyorsanız buyrunuz yani..

Ama benim The Best of Me (2014) izleme sebebim, romantizm merakı değil tamamen Michelle Monaghan izleme isteğimdi, çok severim, Netflix'te denk gelince dayanamadım. Zaten Kiss Kiss Bang Bang (2005) izleyip de bu kadına aşık olmayan var mıdır acaba?!


Film normal, tam bir aşk hikayesi, kesinlikle "çok iyi kesin izleyin" diyemem ama kendi halinde tatlı bir film, zaman geçirmelik bakınılabilir. Liseli aşıklar Amanda ve Dawson, bütün Yeşilçam klişelerini hayatlarında deneyimliyorlar. Zengin kız fakir oğlan çiftimiz ilk darbeyi oğlanın kötü kalpli babasından yiyor, ikinci darbe kızın babasından geliyor "Kızımın peşini bırakman için $80.000 yeter mi, söyle, kaç para istiyorsun?", üçüncü darbe kaza kurşunuyla ölen kardeşten geliyor, mapus giriyor araya...

Kavuşamamaları için her şeyin gerçekleştiği yetmezmiş gibi bir de oğlan gurur yapıyor, "kaç benden, kaç kurtar kendini, yaşa güzel hayatını, görme bir daha beni.." Kız inatçı ama oğlan kaçarsa kız n'apsın daha.. Yıllar sonra bir araya geldiklerinde ise bütün bu kaybolan zamanı ve kimin kim için daha iyi olduğunu konuşuyorlar.. Ve inanır mısınız finalde bir Yeşilçam klişesi daha geliyor, yok yok kardeş çıkmıyolar, başka klişe..

Böyle anlattım ama aslında güzel izleniyor, sadece çok şaşırtıcı bir hikaye beklemeyin izlemeye niyetlenirseniz, onu söyleyebilirim. Yoksa ben Michelle'e yine bayılıyorum.. Partneri, James Marsden; ikisinin gençliğini ise Luke Bracey ve Liana Liberato oynuyor. Filmin yönetmeni Michael Hoffman..

19 Temmuz 2020