The Secret Life of Walter Mitty (2013)


Taa önceden, sinemaya gittiğimde koridorda gelecek program afişlerine bakarken dikkatimi çekmişti bu film. Ayakları yerden kesilmiş bir adamın saklı kalmış hikayesinin gün yüzüne çıkacağı iddia ediliyordu. Bi an ilgilendim mevzuyla, sonra unuttum gitti. Geçen denk geldim, izledim, derken, şimdi yazıyorum..


Bu arada ben böyle indirdim falan deyince kesin kıllanan oluyodur. Geçenlerde Çağan Irmak da dedi: "Benim filmlerimi izleyebilirsiniz korsandan, sonuçta birilerine izletmek için çekiyorum," dedi, sonra yapımcısı aklına geldi herhalde "ama korsana hayır, ama izleyebilirsiniz.." falan diye geveledi. Mantık şu, parası olan ve kaliteli izlemek isteyen sinemada izler, blu-ray izler, dvd izler.. Ha, çok kalite aramayan, merak eden, zaman geçirmek için isteyen, oturur korsan izler, internetten indirir izler..
Yeni çıkan bir film dvd'si 20-25 tl, sinema desen 8-26 tl, korsan dvd 3-5 tl, internette film bedava..
Tabii ki benim de dvd koleksiyonum var, arada bir sinemaya giderim var, ama en çok internetten indirdiğim cigabaytlarca film var.. En güzeli tabii ki sinemada izlemek ama ona paradan da ziyade zaman gerek..


Yönetmeni de başrolü de Ben Stiller olan filmi, James Thurber'in öyküsünden geliştirerek senaryolaştıran Steve Conrad imiş. Ben Stiller'ı zaten biliyorsunuz; Thurber, 1900'lerin ilk yarısında çok çalışmış gazeteci-yazar-çizer; Conrad ise senaryocu, Will Smith'li The Pursuit of Happyness (2006) ve Nicolas Cage'li The Weather Man (2005)'in senaristi. Filmde Stiller'a, Kristen Wiig, Adam Scott ve biraz da Sean Penn eşlik ediyor.


Walter Mitty, efsanevi Life dergisinin negatif fotoğraflar departmanında çalışıyor. Derginin fotoğrafçısı meşhur Sean O'Connell'ın bir nevi asistanı, onun gönderdiği negatifleri işleyerek dergiye basılacak hale getiriyor. Sean, maceracı fotoğrafçı, Walter'la sadece telefonda konuşarak işleri idare ediyor. Walter da, dergideki bu işinden başka hiçbir şeyi olmayan bir adam..

Küçükken kaykay yapmasını ve sürekli aksiyonlu hayaller kurmasını saymazsak tabii. Dergide yeni işe başlamış bir kıza da yanık, ama işte... Dergi el değiştirmiş, kapanacak, son sayısı çıkacak ve Sean son sayıya kapak için Walter'a 25 negatif gönderdiğini yazıyor. Ancak 24 negatif var ortada, Walter'ın kayıp 25. kare için Sean'a ulaşması gerekiyor ama maceracı fotoğrafçı kim bilir hangi ilginç fotoğraf için Dünya'nın neresinde.. Aksiyon peşinde koştuğu hayalleri gerçek olacak Walter'ın, Sean'ı bulması ve 25. kareyle kapağı tamamlaması gerekiyor.


Yani, fena değil aslında ama bilemiyorum ya.. Çok eğlenerek izledim aslında, tabii ki bir sürü de rahatsız edici detay buldum ancak genel olarak tatlı film olmuş. İzlenebilir notu verdim yani, çok iyi değil ama iyi işte..


03.04.14