Blood Ties (2013)


Bi abi-kardeş hikayesi.. Biri polis olmuş, biri hapisten yeni çıkmış.. Polis olan kardeş, aşık olduğu kadının eski suçlu kocasını hapse tıkarak mutluluğa kavuşuyor. Hapse giren abiyse, sevgilisine tecavüz eden adamı öldürdüğü için hapis yatmış. Kimse ne tam iyi, ne tam kötü..


Clive Owen, Billy Crudup, Zoe Saldana, Marion Cotillard ve Mila Kunis kadronun temelini oluşturuyor. Mila çok az görünüp, akılda en çok kalma konusunda yine çok başarılı.. Ben de Mila'yı omzundan öpmek istiyorum.


Filmin yönetmeni ise, Cotillard ile beraber Jeux d'enfants (2003)'ta oynayıp popüler olan Guillaume Canet. Bundan sonrası acayip bilgi: Canet, abi kardeş Papetlerin kaleme aldığı otobiyografik romanlarından uyarlama olan Jacques Maillot yönetiminde Les Liens du Sang (2008)'da oynamış.


Daha sonra artık, "Film öyle yönetilmez, dur sen" mi dedi, "Şu hikayeyi daha geniş kitlelere ulaştıralım" mı dedi bilmiyorum ama 4-5 sonra aynı hikayeyi bir de kendi yöneterek film haline getirmek istemiş. Ve kadroyu sağlam tutup, herkese -en azından bana- izletmiş oldu. İlk film nasıldı bilmem, hele kitabı nasıldı hiç bilmem ama bu film gayet, normal. Pek ahım şahım bir durum yok ama oyuncular çok iyi, yönetim desen, öyle 'harikalar yaratmış' değil.. Hikaye de fena değil işte.. Ben filme 5 verdim, sonra 6 yaptım sırf kızların hatrına.. Çünkü sırf onlar yüzünden izlemiştim..


Pişman mıyım? Değilim.
Tavsiye eder miyim? Bunu kesin izleyin diyemem ama izlenir işte.
Sonuçta, güzel ne varsa izlemek, görmek, bilmek gerekir; güzeli almak gerekir..

04.04.14