Vizyon: Şubat Ayının 2. Haftası


CM101XXMI Fundamentals (2013) ve Celal ile Ceren (2013) ile başlayayım. Yine dopdolu bir haftasonuyla başladılar haftaya -sinemalarda hafta cumadan başlar-.
Cem Yılmaz'ın gösterisini sinemada izlemek isteyen kalabalığın arasına karışan bi 'masum köylü' vardı bu hafta. Başlarda bir ara dışarı çıktı "Pardon, ben yanlış mı girdim acaba? Cem Yılmaz'ın filmi diyorlardı." dedi. Dedim "E, film dedikleri bu işte!", "Fragmanı vardı ama böyle değildi" dedi. Artık yapacak bir şey kalmamıştı. "Abi almışsın artık bileti, gülmene bak, bu da fena değil" dedim ve içeri teptim adamı.

Vizyonda ikinci haftasında daha çok izlenen bir Hükümet Kadın (2013) gördüm; bir de üçüncü haftasında küçük salona alınan G.D.O. Karakedi (2013)'ye yer bulmakta güçlük çekenleri. Bu hafta 3D gözlüklerden kurtulup normal bir salonda normal haliyle izlenen Hollywood temsilcisi Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) aksiyonseverlerle buluşmaya devam etti. Bir de küçük izleyiciler için bu hafta da devam eden Kahraman Maymun / Marco Macaco (2013). Hep tam dolu.

haftanın karesi: G.D.O. Karakedi (2013)'den..

Bu hafta yeni bir şeyler arayanlara Mutlu Aile Defteri (2013) ve The Penguin King (2012) vardı. Geçen hafta -kimeydi hatırlamıyorum- birine dedim ki sinemalarda neden belgesel oynamıyor yahu. Hani biz belgesel izleyip caz dinliyorduk hep. Bir kaç gün sonra da işte The Penguin King (2012) isimli belgeselimsi eğlenceli film izleyiciyle buluşmak istedi. Tam olarak amaç neydi anlamadım ama filme çocuklarının gönlünü hoş etmek isteyen aileler ve masum çocuklar girdi. Bekledikleri kadar hareketli olmayan filmi çok beğenmedi çocuklar, sıkıldılar. Ama lafı açılmışken geçen yeğenini bu filme getiren bir kız vardı hani, bizi okuyorsa buradan çok selamlar.

Mutlu Aile Defteri (2013) ise haftanın yeni yerlisi. Nihat Durak yönetimindeki filmde, Tuncel Kurtiz'in babası olduğu ailenin fertlerini İlker Aksum, Öner Erkan, Bülent Parlak, Binnur Kaya, Büşra Pekin... Bunların hepsi aile ferdi olmayabilir ya; fragmanını bile doğru düzgün izlemedim. Film kalabalık topladı mı peki? Çok değil. Ama az da değildi. Mesela bir Hükümet Kadın kadar izlenmedi ilk haftasında.

10.02.13