Flight (2012)


Bu filme -ilk çıktığı zamanlar- bir önyargım vardı. Yani "Çok izledik bu uçak aksiyonunu, yapmayın artık" diye düşünüyordum. Oscar adayları açıklandı ve bu filmle; Denzel Washington 'en iyi erkek oyuncu', aynı zamanda Real Steel (2011)'in senaristi de olan John Gatins ise 'en iyi özgün senaryo' kategorilerinden aday gösterildiler. Merakıma yenik düşüp izledim ve pişman olmadım.


Back to the Future (1985-89-90), Forrest Gump (1994) ve Cast Away (2000) gibi efsane filmlerin efsane yönetmeni Robert Zemeckis'in iyi filmleri arasına girmeyi başarıyor Flight (2012). Alkolik pilot Whip Whitaker, kötü bir koca ve kötü bir babadır. Peki iyi bir pilot mudur? Bir pilotun alkollü olması bütün yolcuların hayatını tehlikeye atar, ancak havada arızalanan ve çakılmak üzere olan bir uçağı her pilot kurtaramaz. Yolcuların hayatını kurtaran bir pilot aynı zamanda alkollüyse kahraman mıdır, suçlu mudur?


Film boyunca bunun cevabı aranıyor. Muhteşem bir gerilimle başlayan film havasını bozmadan devam ediyor. İki gün sonra gerçekleşecek Oscar'da adaylıkları çok kuvvetli olmasa da genel olarak güzel film. Ben 7/10 verdim, imdb.com da zaten 7,3 demiş. Zemeckis'in efsaneleri arasına giremeyecek olsa da iyi filmleri arasında sayılacaktır.

Filmde, pilotun karısını Kelly Reilly, latin ateşi hostesi ise Nadine Velazquez oynuyor..