Arabesk (1988)


Bazen bir film hakkında yazmayı çok istiyorum, sonra bi şey oluyo, kalıyo.. Bir süre sonra yazdım diye hatırlıyorum onu.. Bu film de öyle, sorsan, yemin billah yazmıştım, bakıyorum, yok!..


Ertem Eğilmez'in yönetmenlik ettiği son film. Öte yandan Gani Müjde'nin ilk senaryosu. Oyuncular Müjde Ar ve Şener Şen o kadar meşhurlar ki, kendi isimleriyle oynuyorlar filmde. Kadronun geri kalanı Uğur Yücel, Necati Bilgiç, Tarık Pabuççuoğlu ve biraz da Rasim Öztekin.. Filmde, Türk Sineması'nın klişeleriyle bazen ince ince bazen epey kalınca dalgalar geçiliyor.

Şener'le Müjde çocukluktan beri aşıklar; Müjde ağa kızı, Şener yanaşma.. Ömürleri boyunca kavuşamasınlar diye elinden geleni yapıyor kader bu iki aşığa.. Bir yanlış anlaşılmayla Müjde, Şener'i terk ediyor.. Sonra Şener'in saçlar beyazlıyor.. Müjde yolda giderken araba çarpıyor kör oluyor, tam kavuşuyorlar Şener'in hafıza kaybı ortalığı karıştırıyor.. Şener tam pavyonda şarkıcı olacak kör oluyor, bu sefer Müjde'nin gözler açılıyor ama treni kaçırıyor.. Falan gibi saçma sapan kavuşamama halleri.. Kötü adamlar eksik olur mu, tabii ki olmuyor..


Komple absürt, aşırı komik.. İnsan gülse mi gülmese mi arada kalıyor.. Öyle saçma.. Türünün en güzel örneği, nasıl beğen miyim?! Puanım sekiz, izlemeyen çöbiz..

5-10-2016