Angry Birds (2016)


2010'da her akıllı telefonda olan, -hatta bunun için telefon alan bildiğim- Finlandiyalı Rovio markalı oyun. Oyunun olayı, yeşil domuzlar kuşların yumurtasını çalmış, kuşlar da yumurtaları geri kazana kazana bölüm ilerliyorlar. Bi sapanla kuşları, domuzların kurduğu, korunduğu yuvalara atıyosunuz, domuzların yuvasını yıkıyosunuz yani..

Bu oyunu film yapma fikri kimden çıktı bilmiyorum ama bence güzel olmuş. Ha önce film olsaydı, sonra oyunu olsaydı daha etkili olurdu film açısından. Oyunun zaten modasının geçtiği bu son birkaç yılda filmin pek bir iş yapamadığını hissedebiliyorum. Kötü film değil, sadece zaten hikayesini bildiğin bi şey ve artık eskisi kadar popüler olmayan bi şey.. Yani bir dolu dezavantajla çıktı film. Böyle durumlarda ben kendime bakarım. Bi filme gitmiştim, önden fragmanlar geliyo ya, bunun fragmanı, önümüzdeki ay sinemalarda diye.. Çok heyecanlandım, kesin izlerim dedim, unuttum sonra.. Bu kadar ilgimi çekmiş yani..


Kuşların adasında başlıyor hikaye.. Bir doğumgünü etkinliğine pasta yetiştirmeye çalışan kurye Red, geç kalmış ve geldiği evdekiler de memnun değil bu durumdan ve almıyorlar pastayı.. Red çok sinirleniyor, sonra mahkeme buna öfke kontrol programına katılma cezası veriyor. Kankaları Chuck ve Bomb ile burada tanışıyor. Öfkeli tavırları Red'i adada sevilmeyen adam yapıyor. Sonra domuzlar adaya geliyor. Arkadaş canlısı domuzlara bir tek Red güvenmiyor. Domuzlar bütün yumurtaları çalıp gidince kahramanlık yapma görevi, yani domuzların adasına gidip evlerini başlarına yıkma ve yumurtaları kurtarma fikri yine Red'in oluyor.

Filmin yönetmenleri Clay Kaytis ve Fergal Reilly.. İsimlerini daha önce duymadık hiç, şimdiye kadar animasyon departmanlarında pek çok filme teknik anlamda destek sağlamışlar ama bu ilk yönetmenlikleri..
Red'i geçen hafta We're the Millers (2013)'ta izlediğim Jason Sudeikis seslendirirken, kadroda bir diğer dikkat çeken isim Mighty Eagle seslendirmesiyle Game of Thrones (2011- )'tan Peter Dinklage oluyor.. Yalnız -şu an tabii popülerliğin de verdiği gazla- ne kadar çok işte yer alıyor Dinklage, maşallah diyelim..

7-10-16