La Double vie de Veronique (1991)


Bu film Krzyzstof Kieslowski'nin ustalık işlerinden.. Bunu çekiyor, Trois Couleurs'ı çekiyor ve 1996'da doğduğu şehir Varşova'da kalp krizine bağlı rahatsızlıklardan ölüyor Polonyalı sinemacı. Trois Couleurs'ı da daha geçen ay izlemiştim, sondan başladım filmlerine, bi ara da Dekalog mini dizisini izlerim. En meşhur işleri zaten bunlar.. Filmlerinde karakterler ön planda oluyor; hikayeleri anlaşılabilir olduğu ve gayet de sanat filmi denebilecek incelikte -hisli- işler olduğu için seviliyor. Yani ben öyle sevdim, yoksa vardır hayvan gibi derinlik incelemesi yapan, karakterin giydiği ayakkabıya kadar didikleyen, anlam yükleyen izleyiciler. Ben hislerimle izlediğim için, film bittiğinde ne hissettiğimle değerlendirip veririm notumu.. Bu filme 7/10 verdim misal, güzel film, izleyin demek..


Film şu aralar sinemada gösterimde. Başka Sinema, sağ olsun üşenmiyor taa ne zamanın filmini bulup getiriyor bakın. Ama ben zaman yokluğundan seansları ayarlayamadım ve internetten, tek tık uzağımdaki unutulmazfilmler.co'dan izledim. Bu iki oluşuma da saygım sonsuz, hepsi kazansın isterim. Bunu da bi blog olmanın bana verdiği rahatlığa dayanarak söyleyebiliyorum; ehiehi..


Filmin Türkçe adı Veronique'in İkili Yaşamı.. Dil, Fransızca.. Süre, bir kırk falan.. Filmde birbirine tıpatıp benzeyen, biri Polonya'da biri Fransa'da yaşayan Weronika ve Veronique'in hikayesi pararlel anlatılır. Kızları aynı kız oynamaktadır. Kızlardan biri sahnede şarkı söylerken rahatsızlanır ve ölür. Bu durumu adeta hisseden diğer kız da şarkıcılık kariyerini bitirmeye karar verir. Hikayenin çok büyük bir numarası olmamasına rağmen aşırı duygu yüklü bir iştir. Etkileyicidir. Kızları oynayan Irene Jacob, sadece izleyenleri değil, Kieslowski'yi de büyülemiş olacak ki, Trois Couleurs: Rouge (1994)'da da ağzına layık bir rolde..

Irene Jacob, bu filmde 25'inde, şu an 50.. Bu bilgilere göre bu kız bu filmde kaç sene önce oynamıştır?
Hayatta da cevabını/çözümünü bulmak uzayan soruları/sorunları, zaman kalırsa dönmek üzere geçsek ya!..

240816