Sen To Chihiro No Kamikakushi (2001)


Epeydir izlenecekler listemde olan bir animasyon. Oysa bir animasyonu çok bekletecek adam değildim ben, çok değiştim çok. Peki bu film benim listeme neden girdi, n'oldu da izledim? Ulan nasıl izlemeyim, imdb top250 listesinde 29. sırada film, 2003'teki törende En İyi Animasyon Oscar'ı da kazanmış.. Peki kim bu filmin sahabı: Hayao Miyazaki.. Çok büyük isim bilen bilir, piyasanın kralı, Japon..


Hikayesi şöyle: Chihiro ve anne-babası yeni bir şehre taşınacaklardır. Chihiro tabii ki çok mutsuzdur çünkü okulunu, arkadaşlarını her şeyi değiştirmesi gerekecektir. Yeni evlerine giderken babası yolu karıştırır ve terk edilmiş bir kasabaya denk gelirler. Chihiro çok korksa da anne ve babası acıkmış olduğundan bir restoran bulup açık büfeden tıkınırlar. Sonra Chihiro biriyle karşılaşır ve hemen kaçıp saklanması gerektiğini öğrenir ondan. Annesi ve babası hala tıkınmaktadır ama kendilerine ait olmayan bu yemeği yedikleri için cezalandırılacaklardır. Chihiro da onları ve kendini bu ilginç dünyadan kurtarmak için çok çalışmalıdır.


Chihiro'nun mücadele ettiği bu dünyada, hayaletler, canavarlar ve insan olmayan her şey vardır; insanları hiç sevmezler. Üstelik bu dünya rüya değildir. Bir insanın sokakta görülmesi halinde yok edileceği bu ortamda gizlice baş büyücüye ulaşıp iş istersen hayatta kalabiliyorsundur. Chihiro'nun ilk görevi budur. Hayatta kalmalı ve domuza dönüştürülmüş anne babasını kurtarmak için cesur olması gerekmektedir.

Bu küçük kızın hayal gücü ve cesareti insana iyi hissettiriyor. Türkçe'de Ruhların Kaçışı adıyla piyasa yapan film, en çok İngilizce adı olan Spirited Away olarak biliniyor. Filme ilk olarak cimriliğim tutup 7/10 verdim ama sonra, "Yok yok, baya iyi filmdi," deyip 8/10'e yükselttim. Film zamanında Oscar alarak Ice Age (2002)'i ezmiştir, üzmüştür, o da güzel filmdir.

240816