One More Time (2016)


Ömrü billah değiştirmediği saçlarıyla hafızalara kazınan Christopher Walken'ın ve güzelliği destan dillere Amber Heard'ın başrollerini paylaştığı, Kelli Garner ve Hamish Linklater'ın da renklendirdiği bir aile dramı.. Öyle aman aman bir film olmamakla beraber çok kötü de değil.. Yani desen ki ben Amber Heard için izliycem, otur izle, öyle büyük zaman kaybı denecek bir film değil.. Ama bi numarası yok, 4 verdim 10 üzerinden..

Paul Lombard, 80'lerin ünlü sanatçılarından, şimdi pek hayranı kalmamış belki ama zamanında albümler konserler coşmuş.. Ergenliğinden beri ailesinden kopma hevesiyle dolu Jude da, müzisyen babanın müzisyen kızı ama daha rakçı tabii. Hayatını geçindirmek için reklamlara falan seslendirme yapıyor. Büyük şehirlerde kendi ayakları üstünde durabiliyor şirin pembe bulut.. Genç ve güzel bir kız olmanın verdiği enerjiyle her istediğiyle sevişiveren Jude'un özel hayatı biraz bulanık, kafa dinlemeye ailesinin yanına geliyor.. Çok anlaşamadığı ablası ve ablasının yakışıklı kocası da orda.. Çatlak annesi ve eski popülerliğini geri isteyen babasıyla -içten içe özlediği- didişmeleri devam ediyor..


İlk uzun metrajı Land of the Blind (2006) ile şöhreti yakalayan Robert Edwards'ın bu ikinci filmi.. Kendi yazdığı senaryoları çeken sinemacının biyografisini ilginç bulduğum için paylaşıyorum:
Liseyi Obama'yla beraber okuyan Robert, 1996'da hevesle bir kısa film çekti. Sonra 2001'de belgeselci Ferne Pearlstein ile evlenen Robert, ara ara karısının belgesellerine yardım etti. 2003'te Amerika Irak'a girdi. 2005'te Robert, yıllarca hazırlığını yaptığı sinema filmini çekti, festivallere katıldı. Daha sonra dayanamayıp askere yazıldı, altı buçuk sene hava kuvvetleri subayı olarak görev yaptı. 2011 Aralık'ta Amerika Irak'ı resmi olarak özgür kıldı. Robert uzun süre durdu. Sonra bi film daha yazdı ve çekti. En son -senaryosuna da yardım ettiği- karısının son belgeselinde beraber çalıştılar.
Böyle bir biyografi başka bi yerden alınmış olamaz herhalde, anlamışsınızdır. Ben yazdım, biz buna İthaki Biyografi diyoruz. Siz de deyin..

150616