Hollywood'daki Türkçe


'Ee bunun neresi enteresan?' diyeniniz yoktur herhalde.. Türkçe lan, bizim kullandığımız dil.. 
Hollywood filmlerinde denk geldiğim, o altyazıya bakmadan da anladığım (yani neredeyse anladığım) konuşmaların sahnelerini buldukça paylaşıcam sizlerle.. 

1. Pirates of the Caribbean: Dead Man Chest (2006)'de, yani Karayip Korsanları'nın ikinci filminde denk gelip şaşırarak başladım bu işe; Türk denizcilerin Jack'in şapkasını buldukları sahne.. Kırık bi Türkçe'yle güzel sahne çekmiş adamlar. ''Bak ne buldum ben'', ''Şapka buldum, kaptan gibi oldum, ne sandın'' falan diyo.. O sahnedeki oyunculardan biri İran'lı biri İtalyan bu arada.. 


2. Apocalypto (2006)'da ise ilkel bi kabilede, ilkel bi dil konuşuluyo; bi ara Türkçe kelimeler kullanıyolar :) ''hançer'', ''hadi al'', ''çok kimseyi yarmak'' diyo reis.. Anlamak için biraz dikkate gerekiyo belki ama anlayınca çok zevkli..


3. Chopper (2000), Eric Bana'nın başrolünde yer aldığı gayet güzel bir film, Türk kökenli Siam Özerkam (Serge Liistro)'ın canlandırdığı 'Sammy the Turk' karakteri vurulmadan önce ve sonra Türkçe küfür ediyor. Görmeniz gereken bir film, en azından görmeniz gereken bir sahne. Gayet de güzel ha, izlerken güldüm falan ama çok iyi sahne yani. Bi de adam kafasından vuruluyo ölmüyo hemen, tam Türk..


4. The Two Faces of January (2014)'de ise Kapalı Çarşı'da Sultan Kafe'de buluşan Amerikalı tipler var. "Bi şey içer misin, ama alkol yok burda, kusura bakmıycan artık" diyo.. Öbürü de "Sıkıntı etme yiğen, ne varsa içerik, seninkinden söyle işte" diyo.. "Bir çay daha lütfen" tam da burda geliyo..


Bu da playlist gibi playlist, arada açıp izleyin, çıkın balkona bayrak asın falan, o derece. Tam bir toplu sünnet: Ahanda..

Eylül 2011 güncellendi Şubat 2016

Fatih Sultan Mehmed'in hayatının ve fethinin işlendiği filmleri araştırırken gördüğüm Dracula Untold (2014) filminde, Türklerin elinde büyüyen, eğitilen, okutulan Eflak Prensi Vlad'ı ve filmdeki Türkleri Türkçe konuşurken görmek şaşırtıcı bir deneyimdi.. Çok düzgün olmamakla beraber, uğraşmış, konuşmuş adamlar.. Youtube'ta birileri paylaşmış, onun için ben kes yapıştırla uğraşmadım, link vereyim..


10 Mayıs 2018