The Big Sick (2017)


Filmin yapımcısı Judd Apatow, vizyonuna güvendiğim ama daha çok yazdığı ve yönettiği filmleri sevdiğim bir sinemacı. Pakistanlı Kumail Nanjiani ise bir komedyen, ara sıra filmlerde küçük rollerle karşımıza çıkar. Kumail, anlatsam film olur dediği başından geçen bir aşk hikayesini, Apatow'a anlatıyor, o da, doğru, film olur bu, diyor; ki film oluyor. Kumail, eşi Emily ile birlikte, tanışmalarını, aşklarını yazdıkları senaryoyu -beraber yazmışlar-, yine bir komedyen olan Michael Showalter'ın yönetmesini istiyor. Apatow da okey diyor; ki film oluyor.

Kumail, Amerika'da bir Pakistanlı. Ailesi kültürlerini koruma gayesinde, Kumail oralı değil. Nasıl olsun?! Kurallara göre annesinin bulduğu Pakistanlı bir kızla evlenmesi gerekiyor çünkü. Namaz kılıp, doktor olması gerekiyor, kurallara göre. Kumail ise bir komedyen ve sahne işlerini ilerletmek istiyor, para kazanmak için Ubercilik yapıyor. Bir gün bir gösterisinde, seyirciler arasından Emily ile tanışıyor. Bir takılmalık diyorlar, eğleniyorlar. İki oluyor, beş oluyor, beş ay oluyor. Kumail ailesinin kurallarından Emily'ye, Emily yanlışlıkla öğrenmeden önce bahsetmediği için ayrılıyorlar. Bir süre sonra Emily çok hasta oluyor. Kumail, Emily'nin ailesiyle bu ara tanışıyor; Emily komadayken, aileyle kaynaşıyor. Emily uyandığında ise Kumail'i görmek istemiyor, lütfen gider misin?!


Bu arada Kumail ailesiyle de güzelce bir yüzleşiyor. Kız komada orada, siz neyin peşindesiniz burada diye yükseliyor. Neredeyse hepimize lazım olan bu yüzleşmenin çok çarpıcı cümleleri şöyleydi, direkt ayıklıyorum: "Sadece kurallara uymamı istiyorsunuz. Ama kurallar bana mantıklı gelmiyor. ... Benim için yaptığınız her şeye gerçekten minnettarım. Çok çok çok minnettarım. Gerçekten minnettarım. Ve islamın size iyi geldiğini ve sizi iyi insanlar yaptığını biliyorum. Ama ben neye inanacağımı bilmiyorum. Bunu kendi kendime çözmem lazım."

Kızın hastalığının ilginçliği, daha doğrusu anlaşılmasının zorluğu, kültürler arası çatışmanın da ilginç bir hastalığa benzemesi görüşünü kuvvetlendirilen bir anlatım oluyor. Yani bu amaçla yapılmadıysa bile ben ona yordum ve hoşuma gitti. Filmin de adı olan Kocaman Bir Sick (01:55), iki durum için de söylenmiş diyebiliyoruz. Kumail'in kendi adıyla kendi hikayesini oynadığı film, başta biraz sıkıcı olsa da sonradan açılıyo ve keyifli bir hal alıyor. İzlesek mi, izlemesek mi arada kalıp, hadi izleyelim madem diye oturduğumuz filmi iki parçaya bölüp izledik. Yani biraz izledik, uykumuz geldi bıraktık, sonra devam etmek üzere. Bitiğinde, güzel filmmiş dedim. Puanım 7.

Yalnız Emily Gordon filmde neden Emily Gardner olmuş bilemedim. Çünkü Kumail Nanjiani komple Kumail Nanjiani. Ha Emily'yi Zoe Kazan oynuyor. Anne babayı da Holly Hunter ve Ray Romano. Si Yu!

4 ocak 2018