Wrong Cops (2013)


Wrong (2012)'tan sonra "İzlerim muhtemelen bunu da" dedim ve izledim. Wrong (2012) kadar beğenmedim, çünkü hikayeden çok karakter filmi olmuş Wrong Cops (2013). Yazan yöneten Quentin Dupieux; Fransız elektronik müzik sanatçısı Mr. Oizo diye de bilinir. Hatta Mr. Oizo diye daha çok bilinir. Filminin de müziklerine Mr. Oizo imzasını atmıştır. Wrong (2012)'tan daha müzikli bir filmdir.

2012'de Wrong (2012)'tan sonra Wrong Cops: Chapter One [2012] diye bi bölüm on dört dakika bi kısa film paylaşmışlar devamı gelmek üzere. Marilyn Manson ve Mark Burnham var bu kısa filmde. Sonra bunu kısa kısa yapacağımıza bi film olacak şekilde yapalım demişler. Bu kısanın üstüne bi şeyler ekleyip Wrong Cops (2013)'ı çakmışlar. Eğlenceli film olmuş ama o kadar yani..


Görevini suiistimal eden polis memurlarını izliyoruz. Dört beş tip var böyle. Meslek icabı zaten olayların içindeler, bir de kendi karakterleri gereği işleri berbat ederek çalışıyorlar. Biri bi kıza takmış kafayı, biri torbacı, biri işi gücü bırakmış müzik yapıyo.. Sonra biri yanlışlıkla birini vuruyo ama ölmüyo tam, yanında taşıyo her yere.. Sonra biri bu ölmek üzere olan adamı gömmek için çukur kazarken bi çanta para buluyo falan.. Komik komik, salak salak, şeyler şeyler..

Mark Burnham, kötü polis rolüyle Wrong (2012)'ta da vardı zaten. Wrong (2012)'ta başrol Jack Plotnick bu filmde de çok kısa görünüyor; yine Wrong (2012)'ta bahçıvanı oynayan Eric Judor burda da müzikçi tek göz siyah polisi oynuyor. Marilyn Manson'ı da makyajsız ve kötü oyunculuğuyla görmenin mümkün olduğu filmde Hillary Tuck, Jennifer Blanc, Agnes Bruckner, genç yetenek Izzy Palmieri ve jenerikte bir sahne gözüken Roxane Mesquida. Bu son güzelliği Scenes Intimes (2002)'te izleyip aşık olmuştum, burada bi saniyelik görünce şaşırdım. Neden ki dedim, neden bu kadar az.. Sonra baktım da yönetmenin önceki filmi Rubber (2010)'da oynamış, selam vermeye gelmiş buraya, onu da izleyecez mecbur.


Elektronik müzik ve absürt komedi severlerin hatta polis sevmez anarşistlerin bayılacağı bu filme puanım 4. Bu arada Wrong (2012)'un devam filmi falan değil, anlamışsınızdır; yani Wrong (2012) izlediyseniz bunu da izlemek zorunda falan değilsiniz.. Zaten film izlemek zorunda olmak da neyse..

Bu arada demin aldığım bir habere göre biri yazılısinema başlığı açmış ekşi'de.. Youtube kanalımızdaki Film Şeysi etkinliği vesilesiyle haberi olmuş ama yazılısinema'yı sadece youtube kanalı sanmış.. "Değil, aslında film blogu ama youtube kanalı da var" demek istedim. Bilmeyen yanlış öğrenmesin diye.. Elden ele bi iletirsek..

250516