Karaoğlan (2013)


Selçuklu-Moğal sürtüşmelerine denk gelen dönemde yetişmiş bir babayiğit olan Karaoğlan'ın maceralarını Suat Yalaz yazdı-çizdi. 1963'te başlayan maceralar dergi haline gelmeden önce Akşam gazetesinde yayımlanmış uzun bir süre.

1965-67 arası film olan beş Karaoğlan macerasını da Suat Yalaz yönetmiş. Karaoğlan'ı ise Kartal Tibet oynuyormuş. Bir kaç kez daha film oldu sonra, geçen sene de bu.. Kudret Sabancı yönetiminde tekrar sinemaya taşındı Karaoğlan.


Yalnız o kadar kötü bir zamanlama ki, yapımcısını tebrik ediyorum, vizyonda o hafta -ki Ocak Ayının 3. Haftası'na denk geliyor- Cem Yılmaz'ın ve Şahan Gökbakar'ın işleri var. Hani, para kazanmak çok zor. Hele sen bi de az bir bütçeyle kahramanlık filmi yapmışsın -yani var bi kolpalığın- nasıl para kazancan.
Çok yanlış zamanlama yüzünden bir iki hafta küçük salonlarda oynayıp yok oldu film, aşırı zarar etti. Ben mesela çok istedim izlemeyi ama kısmet olmamıştı. Sonra dediler ki tekrar girecek vizyona.. Girmedi.. Baktım bu sabah, internete düşmüş. Ya ne olacaktı. Sonunda izledim Müge Boz'u.

Fragmanında yer alan 'ahırda, elemana bacak atma' sahnesi nasıl çıksın bu akıldan, tabii ki o yüzden izledim. Yoksa biliyorum dandik iş olduğunu.


Hikayeye bi şey demiyorum, fena değil; emanet bi prenses var, nişanlısı olan, iki ülke ötenin prensine ulaşmak istiyor, bu transfer görevini de Karaoğlan üstleniyor. Bir grup Selçuklu Türk'ü, prenseslerine Moğol toprağını geçirtip görevi tamamlayacak. Ölmedi gitti bir Camoka var, Karaoğlan'a çok bileniyo, Moğol subaylarından.. Camoka'nın Karaoğlan'a bilenmesi zaten savaşı büyütüyo.. Prenses güzel kız, Karaoğlan yakışıklı, ama Bayır Gülü kaptırmam yiğidimi diyor.


Bayır Gülü diyince böyle iri yarı dövüşçü bi kadın canlanıyor kafamda ama bildiğin Müge Boz lan.. Nescafe kızı Müge Boz, Leyla ile Mecnun'un Leyla'larından olan Müge Boz.. Yerim, çok tatlı..

Karaoğlan'ı Volkan Keskin, prensesi Özlem Yılmaz (Bu da çok tatlı esasen) ve Camoka'yı tabii ki Hasan Yalnızoğlu oynuyor. 2002'de de dizisinde mesela Karaoğlan'ı Kaan Urgancıoğlu oynuyodu, Camoka yine bu..


İzleyecekseniz izlenir yani, öyle aşırı iyi vakit geçirmelik film değil ama çerez işte.. imdb.com puanı 4,2 ben 4 verdim.. Güzel sahneler de var, çok leş sahneler de.. Bi de isimler falan çok zor kim kimdiydi oldu birkaç kere.. Yani aslında biraz daha çalışsalarmış daha güzel film olurmuş..

10.06.2014