7. Geleneksel: Oscar Adayları ve Kehanetlerim


Bu sene 91.'si düzenlenecek Oscar Ödül Töreni için -toplanın- kazanacakları söylüyorum.
Uzun süredir yapıyorum bunu, her Oscar dönemi kehanetlerde bulunuyorum ama tutturma oranım o kadar düşük ki üzerine konuşacak konu bulamıyorum. İlk seferinde geyik olsun diye geleneksel yazdığım ama yıllar içinde gelenekselleşen bu yazı dizisini bin kişi okuyor mu bilmiyorum ama ben bin kişiyi hedefleyerek yazıyorum. Biri de bir bini de bir dinleyerek okumanızı istiyorum..

Evet, özellikle bu kategoride açın müziğin sesini sonra kapatabilirsiniz. Ne diyor Bülent Abla, "biri de bir bini de bir, gel gönlüme sen de gir..." Şu aşağıda sıralı 8 filmin biri de bir sekizi de bir.. Hiçbiri kötü film değil hatta hepsi güzel film ama hiçbiri bir vauv değil, hepsinin yanına izledikten sonra verdiğim puanları yazıyorum.. Hemen izler izlemez, duygularım sıcakken verdiğim puanlar bunlar, aslında bakınca A Star Is Born (2018) bunların en kötüsü değil, bunların en kötüsünü seçecek olsak en kuvvetli aday Roma (2018) olur çünkü bazı bazı sıkılıyor gibi olmuştum.. Yani en iyiyi seçmek zor bu gruptan ama birini seçmek gerekiyorsa Green Book (2018) diye atayım, aman kehanette bulunayım. Evet, evet.. Green Book (2018) alır!.. Kesin bilgi!.. Ama ne olursa olsun Black Panther (2018)'in bu listede olması sevindirici..

En İyi Film
A Star Is Born (2018) - 6
BlacKkKlansman (2018) - 8
Black Panther (2018) - 8
Bohemian Rhapsody (2018) - 8
Green Book (2018) -  🔴
Roma (2018) - 7
The Favourite (2018) - 7
Vice (2018) - 7


Biri de bir bini de bir bir başka kategori daha.. Hepsi başarılı.. Bir deliyi oynamak hatta bu kadar popüler bir deliyi oynamak gerçek bir oyuncuya Oscar getirebilir, evet; ama Dafoe'yu yakan görüntü yönetmeni ve hatta yönetmenidir. Yapacak bir şey olmaz bazen, neyse.. Aşağıdakilerin hepsi efsane performans sergiliyor ama çok ayıp olmayacaksa Christian Bale için makyaj güzeli diyebiliriz kafadan, benim bu kategori için kehanetim Rami Malek yönünde olacak!..

En İyi Erkek Oyuncu Performansı
A Star Is Born (2018) - Bradley Cooper
Bohemian Rhapsody (2018) - Rami Malek 🔴
Green Book (2018) - Viggo Mortensen
At Eternity's Gate (2018) - Willem Dafoe
Vice (2018) - Christian Bale


Melissa McCarthy tombişinin harikalar yarattığı çok keyifli bir suç hikayesi izledim en son.. Melissa sonuna kadar hak ediyor bu ödülü!.. Olivia Colman da oradan göz kırpıyor ama Melissa tamamdır...

En İyi Kadın Oyuncu Performansı
The Wife (2018) - Glenn Close
A Star Is Born (2018) - Lady Gaga
Can You Ever Forgive Me? (2018) - Melissa McCarthy 🔴
Roma (2018) - Yalitza Aparicio
The Favourite (2018) - Olivia Colman

Kendimden en emin olarak kehanette bulunabileceğim kategori bu, kesin ama kesin Mahershala Ali diyorum. Richard E. Grant'ı da yazalım bir köşeye, yedeğim de o... Bu nasıl kehanet lan, stepne kader!..

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Performansı
A Star Is Born (2018) - Sam Elliott
BlacKkKlansman (2018) - Adam Driver
Can You Ever Forgive Me? (2018) - Richard E. Grant
Green Book (2018) - Mahershala Ali 🔴
Vice (2018) - Sam Rockwell


The Favourite (2018)'nin kızlarına üzülerek söylüyorum ki Akademi bu ödülü elin Cuaron'unun Marina'sına verecek. Küre yalan söylemez arkadaşlar, kehanet küresi önümde açık bak, at murattır, yard. kad. perf. Marina de Tavira'dır... Terk edilmiş kadın psikolojisini hissettiren bir performans, gerçekten!.. Nereden biliyorsam..

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Performansı
If Beale Street Could Talk (2018) - Regina King
Roma (2018) - Marina de Tavira 🔴
The Favourite (2018) - Rachel Weisz
The Favourite (2018) - Emma Stone
Vice (2018) - Amy Adams


Pawlikowski bu kategorinin şaşırtmacası bence, şıklara aykırı bir şey koyup "yoksa bu mu lan!" dedirten!.. Ida (2013) ile 2015'te En İyi Yabancı Dilde Film Oscar'ı kazanan Polonyalı Pawlikowski'yi, 2014'te Gravity (2013) ile En İyi Yönetmen Oscar'ı kazanan Meksikalı Cuaron takip ediyor. Peki 2017'de The Lobster (2015) ile En İyi Senaryo Oscar'ına aday gösterilen Lanthimos.. Hepsi mi şaşırtmaca arkadaş.. 2016'da The Big Short (2015)'la En İyi Uyarlama Senaryo Oscar'ı kazanan ve 2016'da Oscar Onur Ödülü verilen Spike Lee... Hepsi şaşırtmaca, ödülü Coen Bros'a versinler.. Şaka şaka kehanet aşağıda işaretli, bkz.

En Başarılı Yönetim
Zimna Wojna (2018) - Pawel Pawlikowski
BlacKkKlansman (2018) - Spike Lee
Roma (2018) - Alfonso Cuarón 🔴
The Favourite (2018) - Yorgos Lanthimos
Vice (2018) - Adam McKay

Gerçekten ama gerçekten bu kategoride First Reformed (2018)'ın ne işi var biri bana söylesin ya, hayır diğerlerine ayıp!.. Golden Globe'ta bu kategorinin galibi olan Green Book (2018) Oscar'ı da alacak!.. The Favourite (2018) ise ikinci favorim...

En İyi Senaryo
First Reformed (2018)
Green Book (2018) 🔴
Roma (2018)
The Favourite (2018)
Vice (2018)


Can You Ever Forgive Me? (2018)'yi henüz izlemedim ama nedense keyifli bir senaryosu var gibi hissediyorum.. Hemen izliycem, önce Oscar kazanacağını size müjdeleyeyim, sonra izlerim.. (İzledim, müthiş keyifli, bu kadar naif suç işlenir mi ya?! Çok beğendim..)

En İyi Uyarlama Senaryo
A Star Is Born (2018)
BlacKkKlansman (2018)
If Beale Street Could Talk (2018)
Can You Ever Forgive Me? (2018) 🔴
The Ballad of Buster Scruggs (2018)

The Favourite (2018) hariç hepsi olabilir, bilemiyorum, bu kategoride izlemediğim iki film var henüz.. Ama kehanette bulunmam için izlememe gerek yok değil mi?

En Başarılı Sinematografi
A Star Is Born (2018)
Werk Ohne Autor (2018)
Roma (2018)
The Favourite (2018)
Zimna Wojna (2018) 🔴



Bu kategori için söylenebilcek çok bir şey yok, biri de bir beşi de bir, içimden geleni söylemek istiyorum:

En Başarılı Görüntü Kurgusu
BlacKkKlansman (2018) 🔴
Bohemian Rhapsody (2018)
Green Book (2018)
The Favourite (2018)
Vice (2018)

Elin Yunanına Hollywood prodüksiyonu emanet edilir mi? Edilirmiş.. Bravo Lanthimos ve ekibine.. Nasıl da almışlar gibi yazdım ama.. İşin sırrı burada, önce sen inanacaksın ki karşıdakini inandırabil!..

En Başarılı Prodüksiyon Tasarımı
Black Panther (2018)
First Man (2018)
Mary Poppins Returns (2018)
Roma (2018)
The Favourite (2018) 🔴



Mary Queen of Scots (2018) mu, ilk defa duyuyorum, böyle bir film mi varmış?! Coen Bros. çok başarılıydı, western kostümlerine bayılırım zaten.. 

En Başarılı Kostüm Tasarımı
Black Panther (2018)
Mary Poppins Returns (2018)
Mary Queen of Scots (2018)
The Ballad of Buster Scruggs (2018) 🔴
The Favourite (2018)

Zaten üç aday belirliyorlar bu kategoriden ona da gitmişler Vice (2018)'ı koymuşlar. Kazanacağı o kadar bariz ki, rakipleri çok bilinmeyenlerden seçmişler, kafa karıştırmak için.. "Acaba onlar da mı çok iyi?!" çıkmazına sokacaklar güya insanı.. Yok efendim yemezler, kazanacak film Vice (2018)'tır!.. Cristian Bale'i geçtim, Sam Rockwell nasıl da Bush olmuş!..

En Başarılı Saç-Makyaj
Grans (2018)
Mary Queen of Scots (2018)
Vice (2018) 🔴



Ooo çok anlarım müzikten, onun için rezillik çıkmadan kehanetimi açıklayıp kaçıyorum..

En Başarılı Müzik (Partisyon)
BlacKkKlansman (2018)
Black Panther (2018)
If Beale Street Could Talk (2018)
Mary Poppins Returns (2018) 🔴
Isle of Dogs (2018)

RBG (2018), bir belgeselin nasıl bu kadar güçlü soundtrack'i olur dedirtiyor. Ve bu adaylığı da göstermelik değil, Oscar'ı o kazanıyor!.. Ama bana sorarsanız buradaki en defalarca dinleyebileceğim şarkı The Ballad of Buster Scruggs (2018) filmine ait!.. Black Panther (2018) ise bunlar içinde ilk dinlediğim ve hadi siz de dinleyin!..

En Başarılı Müzik (Şarkı)
A Star Is Born (2018) - Shallow
Black Panther (2018) - All the Stars
Mary Poppins Returns (2018) - The Place Where Lost Things Go
RBG (2018) - I'll Fight 🔴
The Ballad of Buster Scruggs (2018) - When a CowboyTrades His Spurs for Wings


Her zaman Ses Miksajının ve Kurgusunun aynı filme gitmesi gerektiğini düşünmüşümdür. İlk aklımdan geçen aslında A Star Is Born (2018)'du ama Ses Kurgusuna aday olmadığını üzülerek far ettim. İkisi için de kehanetimi First Man (2018) olarak bildiriyorum.

En Başarılı Ses Miksajı
A Star Is Born (2018)
Black Panther (2018)
Bohemian Rhapsody (2018)
First Man (2018) 🔴
Roma (2018)

En Başarılı Ses Kurgusu
A Quiet Place (2018)
Black Panther (2018)
Bohemian Rhapsody (2018)
First Man (2018) 🔴
Roma (2018)

Her ne kadar Marvel Studios'da üretilen filmler üst düzey görsel efekt sahibi olsalar da Spielberg imzalı Ready Player One (2018) bu senenin efsane efektli yapımlarından.. Ödülü alacak olması kimseyi şaşırtmasın!..

En Başarılı Görsel Efekt
Avengers: Infinity War (2018)
Christopher Robin (2018)
First Man (2018)
Ready Player One (2018) 🔴
Solo: A Star Wars Story (2018)


Ya Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)'ü hala daha izleyemedim, o alacak ama Animasyon Oscar'ını..

En İyi Animasyon Film
Incredibles 2 (2018)
Isle of Dogs (2018)
Mirai no Mirai (2018)
Ralph Breaks the Internet (2018)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) 🔴

Bakınız Pawel Pawlikowski yine karşımıza çıktı!.. Bu bir işaret olmalı.. Ama değil, Roma (2018) hem En İyi Film'de hem de Yabancı Dilde En İyi Film'de yarışarak şansını ikiye katlıyor. Bence bu haksızlık, ya orada ya orada yarışmalıydı.. Gerçi biri de bir bini de bir, Roma'ya sevgiler.. Ne zaman Roma'ya gitcez biz yea!..

Yabancı Dilde En İyi Film
Capharnaum (2018)
Manbiki Kazoku (2018)
Roma (2018) 🔴
Werk Ohne Autor (2018)
Zimna Wojna (2018)

Şimdi sırada bu listelerde yer alan ve izlemediğim birkaç filmi izlemek var. Sonrası beklemek, neyi, 24 Şubat'taki Oscars Gala Gecesini!..

26 Ocak 2019