2046 (2004)


Pek ilgimi çekmeyen bir filmdi ama bunun sebebi benim yorgunken izlemem de olabilir, kendimi veremedim ama o da zaten hiç uğraşmadı kendini sevdirmeye.. Çekik gözlülerin filmlerini çok sevmem zaten, genelde müzikleri güzel olur ama bu filmin müzikleri de hep bir yerlerden tanıdığım, çok da uzak doğu müzikleri olmayan şeylerdi. Konusu da zaten sıktı beni, kendi sıkıntılarımı gördüm ve bir çözüme bağlanmadı.. ya da bana göre bağlanmadı..


Kar Wai Wong'un yazıp yönettiği filmde, Tony Chiu Wai Leung, Ziyi Zhang, Faye Wong ve Li Gong var.. Li ve Faye çok tatlı kadınlar, onların gazına gelip izlediğim çok belli.. Gerçi hepsi birbirine benziyor, ayırt edemiyorum çoğu zaman.. Japon sinemasının da sorunu bu :)


Tamam çok beğenmedim falan ama bi sevişme sahnesi yapmışlar, sezarın hakkı sezara.. Nerdeyse sadece yüzlerini gördüğümüz oyuncuların, bu kadar güzel sevişmeyi vermeleri... Sanki gerçekten sevişiyolar.. Yastık var mı yok mu demeden konuyu kapatıp hemen bir sonraki sahneye geçiyorum. Çok umursamayan bir adam, seven bir kadın.. Adam 'sktir et' modunda yaşıyo, kadın 'öp beni, sev beni'. Adam sıkılıyor, kadın üzülüyor, ayrılıyorlar, adam özlüyor, kadın özlüyor, anlaşamıyorlar. Adam Mecnun oluyor, kadın Leyla..

Bence zaman kaybı ama çok isteyen varsa izlesin tabii.. Boğucu romantizm seven elbet vardır..

05.05.12