Biz Size Döneriz (2017)


İlk filmi Mezuniyet (2009)'le dikkat çeken Doğa Can Anafarta, bir süre ara verdikten sonra Mihrez: Cin Padişahı (2015) ve Alamet-i Kıyamet (2016) korku filmleriyle hiç anlamadığım bir alana yönelmiştir. Anlamak mümkün değil, insanlar neden korku filmi çeker? Yani, bir hikayen vardı ve arada bir de korkunç sahne çekersin okey.. Ama sadece korkunç sahne çekmek için film yazmak yönetmek hepsini geçtim izlemek niye?! Neyse ki bu hevesinden Biz Size Döneriz (2017) ile vazgeçiyor genç yönetmen.. Sevimli ünlü genç oyuncuları bir araya getiren bu filme uzun zamandır denk gelmeyi bekliyordum.. Albert Cummings'ten Lonely Bed'i dinlerken bir anda bu film sağda bir yerde göründü, vaktim de varmış demek ki açtım, izledim.. YouTube'ta film izlemek bambaşka bir dünya...


Hande Soral, Çağlar Ertuğrul, Fırat Albayram, Bestemsu Özdemir, Tarık Ündüz ve Tuğçe Kurşunoğlu; ekip, bilgisayar mühendisi, şusu busu bir avuç işsiz üniversite mezununun çektiği çekecekleri sıkıntılara, yaşadıkları yaşayacakları aşklara odaklanır. Y Kuşağı denen bu lanet nesil olarak çektiğimiz sıkıntılar gün yüzüne çıkar.

Filmde en öne çıkan Dağ (2012) ve Dağ II (2016) filmleriyle dikkat çeken Çağlar Ertuğrul performansıdır. Gizli Oturum [2012] kısa filmiyle tanıdığımız Hande Soral sevimli, İşler Güçler (2012-13) dizisinden bildiğimiz Tuğçe Kurşunoğlu siliktir. Dış sesle en baştan beri hikayeyi anlatan tip ise sinir bozucudur. "Anlatacaksan niye izliyoruz birader, bir sus!" diyesim geldi kaç kere!.. Bir de hiç aklımdan çıkmayan ahlaksız teklif var, teklif direkt olarak şu: "Ben seni işe alırsam sen beni içine alır mısın?" Bu ne lan?!.. Ben hayatta böyle bir şey duymadım, kimse de duymasın, söyleyen de 10 katını kendi içine alsın bir zahmet.. Hayır, öyle bir teklifin varsa bile daha kibar teklif et, elbet bulursun kabul edecek olanı!..


Filme puanımı 5 olarak kaydediyorum, görmek isteyenler için: işsiz bir kuşağın eğlenceli duran trajedisidir. Bildiğin dramdır..
Filmi imdb.com'da 380 kişi oylamış, umarım daha fazla kişi izlemiştir.. Yazık lan!..
Konuk oyuncuları da var filmin: Haldun Boysan ve Yetkin Dikinciler...

27 Ocak 2019