Bee Movie (2007)


"Arılar olmazsa Dünyanın sonu gelirmiş biliyo muydun?" dedi. Ben de daha önce duyduğum ama sahibini hatırlayamadığım için hemen "Einstein'ın fikri miydi, neydi o?!" diye atıldım. "Yoo, yani bilmem," dedi, "ben filmde görmüştüm, Arı Filmi'nde" dedi. "İzleyelim mi eve gidince?" dedim, "Oluur!" dedi. İzledik de. Bu arada, evet, Einstein'ın düşüncesiymiş, hatta çalışmasıymış: "Eğer arılar yeryüzünden kaybolursa 4 yıl içerisinde insan yaşamı sona erer. Arılar olmazsa döllenme, döllenme olmazsa bitkiler, bitkiler olmazsa da hayvan ve insan olmaz." diye bir sonuca varmış. Ekstra bi bilgi daha vereyim, arı nüfusunun gittikçe azaldığı tespit edildikten sonra da yakın zamanda yapılan çalışmalarla Avustralya'da polen üretimi ve arı popülasyonu artırılmaya başlanmış.

Evveli var mı bilinmez ama muhtemelen bizim Einstein'dan duyduğumuz bu fikirden yola çıkarak hazırlanan filmin, yazar ekibinin başında ve seslendirme başrolünde efsane komedyen Jerry Seinfeld var. Fakat biz Türkçe dublaj izledik. "Kim seslendirmiş ya?", "Çok tanıdık ama kimin bu ses?" diye diye izlediğimiz filmdeki ses, Cem Yılmaz'ın çıktı. Sevgiler. Jerry'yi olmasa da Cem'i dinledik, güzel oldu. Gerçi izlerken yer yer, "Of ne kadar rahat davranmış, kafasına göre seslendirmiş, eğlenceli olmuş tamam da orijinale de bağlı kalsaymış!" diye içimden geçirdim. Seslendiren tanımadığımız biri çıksaydı, "Aman, ukela be!" diye düşünecekken, Cem Yılmaz olduğunu öğrenince, "Ooo kral!"


Arılar, doğar, büyür, çalışır, ölür. Ölene kadar çalışırlar yani. Üstelik Barry Benson'la beraber öğreniyoruz ki, hayatlarının sonuna kadar aynı işte çalışırlarmış. Karıştırıcı, toplayıcı, sıyırıcı, tutucu, itici, dökücü vesaire; kovan gailesi işte. Barry, gayet heyecanlı başladığı ilk iş gününde, eğitimde bunu öğrenince, "Ben sıkılırım aga, böyle olmaz, benim dışarılara çıkmam lazım" der ve adeta bir Martı Jonathan edasıyla atar kendini kovanın dışına, asker arılar olan Polen Gücü'yle beraber. Ama dışarısı çetin, insanlar manyak, toplumlar yozdur. Bir marketteki bal standını görünce aklı gider Barry'nin, "Bizim bunlar," der "ne hakla bizden çalarsınız?! Ben bu işin peşini bırakmam!" Bırakmaz da!

Harikulade değil ama güzel film.

6 nisan 2018