Jane Got A Gun (2016)


Ya şimdi hatırlayamadım, google da çok yardımcı olmadı, bi alıntıyla girecektim sahibini öğrenip, "Madem bakmayacaktınız yüzünüze, neden böyle dip dibe evler yaptınız.." gibiydi.. Şiirdi galiba.. Ordan da, kovboy filmlerinde başına bi şey gelen adamın her zaman çekirdek ailesiyle ıssıza yerleştiğine bağlayacaktım. Hani hep olur ya öyle, bazen sazlıkların arasında bazen çorak arazide, en yakın ev bilmemkaç kilometre beride.. Sanki başına bi şey gelince yardım edecek kimse bulamasın diye özel yapılmıştır o ev.. Burdan da şiire dönüp cevap verecektim, bu yüzden o kadar yakın evler işte falan diye.. Neyse..

Senaryo ekibi: Brian Duffield, Joel Edgerton ve Anthony Tambakis.. Yönetmen, Warrior (2011) ile bilinen Gavin O'Connor.. Rol kesenler: Natalie Portman, Joel Edgerton, Noah Emmerich ve Ewan McGregor.. Natalie Portman ismini yapımcılar arasında da göreceksiniz; Edgerton'u senaryoda gördünüz demin.. McGregor da iki aşağıdaki görselde dikkatli bakınca görülüyor, film boyunca anlamadım ben onun o olduğunu..


Hikayeye gelince işler değişiyor: Senaryo Fakir Bayburt, yönetmen Metin Erksan, kadın Türkan Şoray, adamlar Erol Taş, Tarık Akan falan oluveriyor..

Jane, bi işler için evinden uzak kalan kocasını bekler.. Koca gelmez aylar, yıllar geçer.. Öldü sayarlar adamı, Jane'i dula çıkarırlar bebesiyle.. Kötü adamlar sahipsiz görünce Jane'i, kızını nehre atıp bunu orospu yaparlar.. Kötü adamların içinde bi iyi adam Jane'i kurtarır, kaçırır.. Zaman içinde evlenir onla, bi çocukları olur.. Amma kötü² adamlar bu çiftin peşine düşer.. Bu arada nasıl olursa olur, esas adam çıkagelir, önce bi tavırlıdır ama hikayeyi öğrenince hak verir ve yeni çifti hayatı pahasına korumak için kötü² adamlarla savaşa destek olur..


Peki bu Yeşilçam Dramı değil de nedir?! Teknik anlamda gayet idare eder olmakla beraber bi tane orijinal hareket yoktur.. Vasat bir yeni dönem kovboy filmidir.. Puanım dörttür on üzerinden..

110416