Gay Turtle [2016]


#gayturtle etiketiyle bugün sosyal medyayı kuşatan bir Uluslararası Af Örgütü eylemi diyebiliriz.. UAÖ, dünya genelinde, insan hakları ihlallerine müdahale eden, hakkı yendiği düşünülen her bireyin / azınlığın / çoğunluğun arkasında olan bir örgüt, bir hareket, bir bi şey.. Bugün bir video paylaştılar, -ya da dün, bilemiyorum- teması şu: Toplumda gey bireye verilen tepki.. Vay arkadaş ne paylaşıldı, hayır bir iki kişide gördüm, çok ilgilenmedim; aşağı indikçe bi baktım herkes paylaşmış..

Videoda ne künye var ne bi şey.. Çekeni edeni yazmıyor bi yerde, Uluslararası Af Örgütü logolu işte.. Sekiz gizli kamera, petshop'un muhtelif yerlerine yerleştirilmiş.. Kaplumbağa bakmaya gelen insanlar oluyo; çalışan, anlatıyo hayvanı, ilgilenen tipler olunca da, gey bu kaplumbağa diyo.. Millet o dakkaya kadar çok sevimli bulduğu hayvanı bi anda dışlıyo, yeriyo.. Video da, "Son 5 Yılda Homofobi ve Transfobi Nedeniyle Yüzlerce Nefret Suçu İşlendi. En Az 41 Kişi Nefret Cinayeti Sonucu Hayatını Kaybetti." diye bitiyo.. Pii dedim, üst üste iki cümlede 'nefret' kelimesi geçti.. Hatta dur, "Sevgi kalpten gelir, nefret etmek ise tercihtir." de yazıyo..

Hayır, videoda nefret görmedik.. Sadece rahatsız olan tipler vardı.. O da niye rahatsız oldular, durduk yerde, çalışan sana diyo ki "Bu kaplumbağa gey!" Adamın biri hatta diyo yani, "Taşşak mı geçiyon!" diyo.. Sorun gey olması değil gibi zaten, herifin onu öyle söylemesi rahatsız ediyo milleti.. Şöyle, bi muhabbet edersin, lafı gelir, cinsiyeti sorulur, o zaman dersin bu gey; o zaman ne tepki verilecek bakarım.. Ama bu haliyle bi kere kendi kendini yakıyo proje.. Ama beni rahatsız eden yine bu değil, buna rağmen bu kadar çok beğenilip, paylaşılması..


Ayrıca bi dakka, şu da var, ben bunu gizli çekim olduğu için, belgesel kafasıyla izledim.. Hele ki bi de kurmacaysa ve o tipler oyuncuysa zaten komple yanlış metin yazılmış.. Hatta, eğer bu belgeselse, sen o insanları ne hakla kaydettin de rencide edecek şekilde bu videoyu hazırladın.. Neresinden tutsan boklu değnek..

Bi de gelen tepkiler üzerine şöyle bi açıklama gördüm ki facebook'larında, tam oldu:
"Gay Turtle videosunda gördüğünüz kişilerin hepsine muvafakatname imzalatılmıştır. Video içerisinde verilen tepkiler kişilerin kendilerine aittir, herhangi bir senaryo hazırlanmamıştır. Videoda gördüğünüz kişiler kayıt altında olduklarını bilmekte ancak kameraların çekim esnasında nerede olduğunu bilmemektedirler."

Şimdi petshop'a girecem, bana bi kağıt veriyolar, muvafakatname, acaba onda ne yazıyor da ben nefret suçuyla itham edileceğim videoda görünmeye razı oluyorum..

Uluslararası Af Örgütü'nün birkaç kayda değer çalışmasına denk gelmiştim, takdir etmiştim; ancak uğraştıkları diğer birçok saçma işe bir de bunu eklediler.. Dikkat ettiyseniz hayvan hakları ihlallerine hiç girmiyorum, film icabı deyip geçiyorum.. Filme puanım, on üzerinden iki; o da, o sekiz kameradan birinin konumunu çok sevdim, ona..

190416