Pompeii (2014)


Geçende Game of Thrones'un Jon Snow'u Kit Harington'ın filmi.. Ama önce genel kültür..
İtalya, jeolojik konumu ve yapısı gereği volkaniktir ayıptır söylemesi.. Vezüv, Etna, Stromboli.. Bunların içinde de en yakın zamanda aktivitesi görülen Vezüv Yanardağı'dır.. O da 1944.. Baya yakın yani.. Stratovolkan tipindeki bu yanardağ zaman zaman, biriken basıncını boşaltmak amaçlı patlamalar gerçekleştirir. Bu tip yanardağlarda basınç yüksek olur, lav akma değil fışkırma yoluyla yeryüzüne çıkar.. Fışkıran lavlar da, havada ani soğuma sonucu taşlaşarak volkan bombası şeklinde çevreye saçılır. Taş fırlatır yani.. Lavla beraber kül ve tüf de salınır. Vezüv'deki patlama haritadan şehirler silmiştir. Mevzubahis edilen şehir, günümüzde Pompeii Antik Şehri olarak dünya mirası listesindedir.

kül bulutunun içinde kalıp taşlaşan insanlar..

Genel kültür falan değil baya teknik bilgi esasen.. Ama bunları bilince film daha eğlenceli olur diye tahmin ettim. Verdim bilgiyi beyinlerinize. Dur! Bitmedi..

MÖ 73'te Roma'ya karşı köle ayaklanmasını gerçekleştiren Spartaküs ve arkadaşlarının kaçtıkları dağ olarak da bilinir Vezüv Yanardağı.. Spartaküs'ün öldürüldüğü yer de burasıydı sanırım, çok hatırlamıyorum o kadarını..


Gelelim filme..
MS 79 senesi.. Gladyatörlük, kölelik ve Roma zalimliği devam etmektedir.. Çocukken ailesi gözünün önünde katledilen Milo, atlardan da anlayan bir gladyatördür, Pompeii'ye getirilir savaştırılmak üzere. Pompeiili zengin bir tüccarın kızı olan Cassia da, Roma seyahatinden, olumsuz görüşlerle ve Romalı kumandan Corvus'u kendine aşık etmiş olarak döner.

Milo ile Cassia'nın ki resmen yasak aşk; Corvus ise Milo'nun ailesini katlettiren kumandan.. Vezüv Yanardağı'nın yamacında yer alan Pompeii şehri, zaman zaman gerçekleşen depremlere alışmıştır. Ama bu sefer etkileri daha net görülür. Nihayetinde onlar için dünyanın sonu gelir.


Filmde Milo'yu, Kit Harington;
Cassia'yı, Sucker Punch (2011)'ta başrol oynayan Emily Browning;
Romalı kumandanı Kiefer Sutherland;
Cassia'nın annesini ise Matrix'in Trinity'si Carrie-Anne Moss oynuyor..
Filmin yönetmeni Paul W.S. Anderson; Death Race (2008) ve Resident Evil serisininin üç filmini yönetmiş.. Ama filmde adını görünce There Will Be Blood (2007)'ın yönetmeni Paul  Thomas Anderson sanmıştım.. İsim benzerliği çıktı.. İnce bi hayal kırıklığı..


Film çok kaliteli değil.. Özellikle hikaye ve senaryo zayıf.. Efektle, uğraşılmış belli ki.. Oyunculuklar biraz eksik gibi ama o da senaryo kaynaklı bence.. Ama her şeye rağmen bu tarz bi konu seçmeleri zaten başlı başına izlenme sebebi. Kesinlikle desteklediğim bi iş.. Ben de böyle jeoloji temalı filmler yapmak istiyorum. Güzel hikayeler var.

Yalnız, volkanik patlamada çıkan tüf, kül gibi hafif malzemeler havada bir süre asılı kalır, güneş ışınlarını kesip şehri karanlığa boğar ve elbet yere düşüp birikir. Filmde hava çok kararmadı, yerlerde de malzeme birikintisi görmedim, bi şey de yağmadı yoğun biçimde.. Çok bekledim yani olsun diye.. Üstteki planda görülen duman duman gelen malzemeler sadece bu açıda var yani..

10 üzerinde 7 verdim ben, önce 6 verdim sonra 7 yaptım onu.. Bence, izlenebilir film gayet.. Tadını çıkarın..

5.5.14