The Color of Time (2012)


Bir şair bohemi..
Bohem bir şair hayatı..
Adam şair ve bir kişi..

Şiir okuma etkinliği var, bu eleman kitabını okuyacak.. Şiirlerine ilham olan sahneleri izliyoruz. Utanç, sevinç, hüzünç anlarını.. Tarz olarak biraz vimeo videosu gibi olmuş film. Kararsız kadrajlar, ışık parlamaları, kaybolan netlikler.. 72 dakikalık bir hayat hikayesi..


James Franco, Pulitzer ödüllü Amerikalı şair C.K. Williams'ı oynuyor; annesinin gençliğini Jessica Chastain, sevgilisini Mila Kunis, bi arkadaşını da Zack Braff oynuyor. Williams'ın, 1983 senesinde yayınlanan Tar isimli şiir kitabından yararlanarak hazırlanan film için 10 senarist, senaristlerin de 9'u yönetmen olarak çalışmış. Meraklıları buyursun: Tar (2012) full cast & crew..


Benim anlamadığım bu tarz hikayelere böyle star oyuncuları nasıl ikna ediyorlar. Para desen, bu tarz filmlere kim niye para yatırsın.. Hani kötü olduğundan değil, para kazanamayacak film. Anca oyuncular çok sevecek de işi, parasına takılmadan kabul edecekler. Ya da çevre işte.

Üstelik film biraz sıkıcı gibi; imdb.com puanı 5,5 ama ben inisiyatif kullanıp 6 verdim. 5 ya da 6'dır hakkı zaten, kendimce güzellik yapmak istedim işte.. Siz de yapın bence..


Filmin Tar olan adı The Color of Time olarak değiştirilmiş. Nerden baksan ilginç hareket. Ama insanlar böyle seviyor di mi, bi şeyin bi şeyi.. Bence Tar daha güzel isim ama yapımcılar filmi vizyona sokmak isteyip böyle bir atak yapmışlar. Daha önce vizyona çıkmamıştı diye hatırlıyorum.. Bu arada sinemada denk gelsem, yine izlerim ya, öyle hissediyorum..

25.05.2014 güncellendi Aralık 2014