The Addams Family (1991)


Affına sığınarak canım!.. İnsan sevgilisiyle film izleyemez mi ya?! Ne film açsam olmuyor, beğendiremiyorum. Sanki filmi ben çekmişim gibi davranıyor bir de. Garanti olsun diye daha önce izlediğim, beğendiğim filmleri açıyorum, "Yok ya, senin açtığın filmler hep şey!.." Ney acaba benim açtığım filmler?! Dünyanın en iyi filmi Oscar'ını bile alsa açtığım film, yine ben açtım diye beğenilmeyecek! Tabii ki abartıyorum ama buna yakın şeyler yaşıyoruz; yine de bi şey diil! Geçen gün Instagram'da görmüş, Wednesday Addams açıklamasıyla paylaşılan -siyah beyaz bir filmden- küçük bir kızla zombi gibi bi tipin dans sahnesi.. "İzleyelim mi bunu?" dedi, "Oluur!" dedim dışımdan, "Hay hay, yeter ki sen seç.." dedim içimden.


Wednesday Addams ailenin küçük kızıymış.. Addams Ailesi de, kocaman, görkemli, zombi stili dizayn edilmiş muhteşem malikanelerinde, bambaşka tarzlarıyla normal insanlara kıyasla sıra dışı bir yaşam süren değişik bir aileymiş. Şöyle örnek verirsem hemen anlarsınız. Wednesday sofrada birinden tuzu uzatmasını istiyor: "Tuzu uzatır mısın?" Annesi hemen cümledeki eksikliği tamamlaması için uyarıyor kızını: "Wednesday, ne diyorduk?!" Hatırlayan tatlı kız tamamlıyor cümlesini: "Hemen!" Hani normalde anne 'lütfen' desin diye uyarır ya çocuğunu.. Öyle işte..

Karun kadar zengin bu ailenin muhasebecisi gibi biri olan Tully, eşiyle beraber hem ziyarete gelmiş aileye hem de iş konuşuyorlar babayla. Muhabbeti açılıyor da öğreniyoruz: Yıllar önce ortadan kaybolan bu fantastik ailenin -en zombi kılıklı üyesi- Amca Fester Addams'ın geri gelmesi en çok istedikleri şeymiş. Baba Gomez Addams, darıldıkları bir dönem evi terk eden kardeşinin geri gelmesini her şeyden çok istiyormuş.

Muhasebeci Tully'nin başka bir müşterisi de olaya dahil oluyor. Bayan Craven, oğlunun Amca Addams'a benzerliğinden faydalanıp bu değişik aileyi soymayı planlıyor.
Bakalım Addams Ailesi bu numarayı yiyecek mi? Gordon Craven, Fester Addams rolünü sevecek mi? Mr. Tully ve Mrs. Craven'ın başına neler gelecek? Addams Ailesi paralarını kaptıracak mı?


O sene En İyi Kostüm Tasarımı Oscar'ına aday gösterilen filmin kadrosunda Anjelika Huston, Raul Julia, Christopher Lloyd ve Wednesday rolüyle minik Christina Ricci yer alıyor. Film aslında hiç fena değil, sevdim, sevdik.. Aslında Sevcan çocukken izlemiş bu filmi, El'i görünce hatırladı hemen.. Ben de El'i çok sevdim.. Kendi başına bir karakter olarak El!.. Gogol'ün Burun gibi, hatta Palto gibi..

Charles Addams, 1964-66 yılları arasında yayınlanan 64 bölümlük aynı isimli tv dizisinin yaratıcısı ve yazarıymış. Sevcan'ın Instagram'da gördüğü video da bu eski diziden bir sahneymiş aslında. Biz internete yazınca karşımıza ilk çıkanı izledik tabii. Çok sevilen aile, zaman içerinde başka projeler halinde de ekrana taşınmış. Men in Black üçlemesiyle tanınan yönetmen Barry Sonnenfeld'in filmleri olan bu The Addams Family (1991) ve ikinci filmi Addams Family Values (1993) karakterlerin en bilinen sinema serisi.. Şu sıralar yapım aşamasında gözüken, seslendirme kadrosunda yıldız isimler olan bir de yeni nesil animasyonu geliyor; Corpse Bride (2005) tadında..

21.06.18