İkimizin Yerine (2016)


Tünel Meydanı'ndaki kitapçıda çalışıyorum o dönemler, neredeyse iki haftada bir o civarda çekim oluyor. Reklam filmleri, diziler, sinema. O gün de yine kalabalık bir figüran ekiple beraber dükkanın önünü kapatıyolar. Baktım Serenay Sarıkaya, güzel kız eyvallah; fakat nasıl surat o, çok üzgün, yüzünden düşen bin parça. Hemen oyunculuğu hakkında ufak bir fikir edinmiş oldum, her oyuncunun kamera arkası hali başka sonuçta... Bazısı var, "Kayıııt!" bağrışını duyana kadar başka, o işaretten sonra bambaşkadır. Serenay ise duyguyu etrafa yayıyor, üzgün görünmeye çalışıyor. Bu iyidir/kötüdür demiyorum, metottur, herkesin ayrıdır.


İstanbul olmadığını bildiğimiz bir şehirde geçiyor hikaye. Çünkü Edebiyat hocası Doğan, İstanbul'dan gelmiş. Lise öğrencisi Çiçek, güzel bir kız, evde dominant annenin etkisi altında biraz içe dönük duygularla yaşıyor. Bakkal Kudret'e cilvelenen Çiçek, bu hareketi sırf zaman geçsin diye yaptığının bilincinde. Okula yeni gelen Doğan Hoca'ya ilgi duyması ve Doğan'ın ona karşı tutarsız ve bazen sert hareketleri işi iyice ilginçleştiriyor. Aralarında yirmi yaş olan öğrenci-öğretmen çiftin yasak ilişkisi çok sürmez gibi duruyor. Ama neden? Gayet fantastik bir sebepten... Annesinin "Ben seni hiç sevmedim!" itirafıyla başlıyor düğüm çözülmeye. "Doğan'la Çiçek kardeş mi?"den "Doğan Çiçek'in babası mı?" ya kadar ne sorular geçti aklımdan izlerken.. Bunlardan daha duygusal, daha "Ah be kardeşim!" dedirten bir çözüm izledik..


Pınar Bulut'un senaryosunu Umur Turagay yönetiyor. Serenay Sarıkaya ile Nejat İşler başrolü paylaşıyor. Tünel Meydanı'nda çekilen o sahne finalmiş, evi terk edip İstanbul'a gelen Çiçek'in derbeder bir halde salınışı sahnesiymiş. Kadrodaki diğer isimler: Zerrin Tekindor, İştar Göksever, Özgür Emre Yıldırım, Aslı Bekiroğlu ve Merve Çağıran şeklinde.. Serenay ve Nejat çifti normalde 25 ve 45 yaşlarındalar yani gerçekten 20 yaş var aralarında. Oynadıkları karakterlerden ise Çiçek, 18 yaşında.. Bunları bilmeden sormuş olsan, Serenay 30 vardır derim, 18 onun için bana biraz olmamış geldi, filmdeki tavrı falan da hiç 18 değildi yani..


Ayrıca ben çok yakıştıramadım ya bu çifti. Nejat İşler deyince ne bileyim hemen yanında böyle daha karakteri oturmuş kadınlar canlanıyo gözümde.. Serenay Sarıkaya gömmek değil niyetim yanlış anlaşılmasın ama hala daha büyümüş ama şımarık kalmış kadın tipi benim için. Üstelik ikinci kez çifti oynuyorlar; İlki Behzat Ç.: Ankara Yanıyor (2013)'daydı.. Oradaki ilişkileri çok göz önünde değildi, tam anlamamışım yakışmadıklarını..

Bu arada hazır Serenay'ı oynatıyoken bi şarkı söyletelim algısı da bi gitsin artık akıllardan n'olur, Medcezir mod-on, hoş değil.. Hayır söyleyemiyo bi de..

Sonuç olarak kötü değil ama öyle çok da iyi bi film değil, puanım 6/10..

23.04 2017