Vicky Cristina Barcelona (2008)


"Hala her kadında beni arıyorsun di mi?" diyo deli karı İspanyolca.. Adam da "İngilizce konuş bu evde" diyo, kız arkadaşı Amerikalı diye..


Barselona Barselona diye girdi bizde vizyona, bundan neredeyse 7 sene önce. Yurtta kalıyordum, sinemadan afişini çalıp duvarıma asmıştım. Ben asıl Scarlett'in hayranıydım, ama Penelope de bu filmde izleyen herkesin gönlünü fethetmişti. Net. Bir de sessiz ve derinden Rebecca var ki ona hiç girmiyorum. Ben bu filmi 20 kere falan izlemişimdir.


Vicky ve Cristina yaz tatiline Barselona'ya geliyorlar. Vicky, nişanlı, sadık, ayakları yere basan; Cristina da hayatın tadını çıkaralım diye bokunu çıkarmaktan kaçınmayan güzellik.
Juan Antonio, İspanyol ressam, yaklaşıyo bu ikisine "Beraber takılalım mı, yemek yeriz, şarap içeriz, sevişiriz.." diyo.. Kızlar tabii şok.. Marie Elena var, elemanın eski deli karısı.. Belalı..
Aşk üçgenleri, beşgenleri falan yaşanıyor Barselona'da, aşırı tatlılar..


Karakterlere bakınca hangi oyuncunun ne oynayacağı zaten çok belli di mi?! Woody Allen, tam bir dahi, artık bunu herkes biliyor, her sene yaptığı filmleriyle üstümüze zeka fışkırtıyor. Bu da Allen'ın en iyi beş filmi arasına girer.. Her sahnesinde "Oha, çok iyi ya, off çok tatlılar.." falan diyerek izliyorum.


Scarlett, neredeyse her filminde çok güzel olmayı başarmış bir kadın. Penelope, her film de değil mesela, bu ve benzeri rollerde çok tatlı.. (Bundan sonra da Allen'ın To Rome With Love (2012)'ında oynadı)
Rebecca, bu ikisi kadar popüler olmamakla beraber, bu rol için cuk oturmuş bir tip, aşşırı güzel.. (En son Iron Man 3 (2013)'de vardı) Ve tabii ki, Javier Bardem, bence bu adamın hayatının işi bu, tamam zaten çok yetenekli ama bence Oscar'ı bu rolle almalıydı.

Madem konu Oscar'a geldi, Penelope Cruz aldı en iyi kadın oyuncu ödülünü bu rolle.. Filmin müzikleri de çok ilgi gördü, dinlendiği andan beri.

Filme oyum on üzerinden sekiz, daha da izlemeyen keriz..



17.12.14