Dead Poets Society (1989)


Adamlar benle yaşıt film yapmış.
Ne zamandır blog yazmadığımı fark ettim, iki hafta falan. Uzun süre yani.. Abi çok yoğun çalışıyorum, iki üç iş birden.. Neredeyse film izleyecek zamanım yok, neredeyse ama.. Yoksa, tabii izliyorum yine.. En son izlediğimi yazayım dedim.. Robin Williams'ın intiharıyla beraber izlemediğim bu filme öncelik vermek istemiştim.. Bir nevi anma, sayıgı..

Allah rahmet eylesin, 'enişte' gibi adamdı.. En sevdiğim rolü de -izlediklerim arasında- August Rush (2007)'taki Wizard tipi.. Herkesin aynı sempatiyle baktığı sevimli biriydi.. Dead Poets Society (1989) ile ikinci Oscar adaylığını almıştı.. Toplamda dört kez aday olup son adaylığında ödülü kapmıştı.. Good Will Hunting (1997).. Gus Van Sant'ın filmi.. Film, en iyi oyuncunun yanı sıra en iyi senaryo Oscar'ını da almıştı.. Matt Damon ve Ben Affleck'in beraber yazdığı bi senaryoydu..


Dead Poets Society, yazarı Tom Schulman, yönetmeni Peter Weir olan, gayet güzel bi okul filmi..

Disiplini ve başarılı öğrencileriyle ün yapmış bi lise.. Eski mezunlarından biri öğretmenliğe başlıyor.. Döneminin efsanelerinden.. Işıklı öğrenciler onu buluyor tabii.. Bi grup öğrenci, derste acayipliklerle anlattığı şeyi unutulmayacak hale getiren Mr. Keating'in, eskiden 'Ölü Ozanlar Derneği' diye illegal bi şiir kulübünün üyesi olduğunu öğreniyolar. Okulun efsanesiymiş o kulüp.. Ve çocuklar gaza gelip, yeniden hayata geçiriyolar kulübü, gizli gizli toplanıp, birbirlerine şiir okuyup, 'ufuk açma programı'na başlıyolar..

Biri aşık olduğu kızı, futbolcu sevgilisine rağmen tavlar, diğeri çok içerlediği anne-babasının davranışlarına göğüs germeyi öğrenir, biri oyuncu olmaya karar verir.. Ama tabii her şeyin bir bedeli vardır. Disiplinli kafalarda bu tarz hareketler sıkıntı yaratır.. Herkes Mr. Keating'in suçu olduğunu düşünür..


Güzel oyunculuklar, güzel hikaye.. Ama o kadar işte, Oscar'a koşar ama alamaz bir hali var zaten.. Gel gör; dört dalda adaylığı varmış ve en iyi senaryoyu almış.. Hemen baktım 1990 Oscar listesine, senaryoda tek rakibi Woody Allen'mış, Crime and Misdemeanors (1989)'la o da.. En iyi erkek oyuncuya baktım, durdum bi, My Left Foot (1989)'la Daniel Day-Lewis.. Robin Williams da çok başarılı ama rakibi üst düzey..

yazılısinema: 7 / imdb: 8.0 / rotten tomatoes: %85

31.08.14