Yönetmenler: Semih Kaplanoğlu..


Kariyerine reklam yazarlığı ile başlayan, 63 İzmir doğumlu yönetmen. Bir kaç belgesele kamera asistanlığı yaptıktan sonra Şehnaz Tango dizisinin 52 bölümünü yazıp yönetmiş. İlk uzun metraj filmi olan Herkes Kendi Evinde (2001) hariç tüm filmlerinde senaryoyu da kendisi yazmış. Tüm filmler dedim de öyle çok filmi yok zaten yanlış olmasın. İkinci filmi Meleğin Düşüşü (2005) ve sonra asıl bombası 'Yusuf Üçlemesi' geliyor.

Üçlemenin ilk filmi Yumurta (2007)'da Yusuf, annesinin cenazesi sebebiyle Tire'ye gidip birkaç gününü çocukluğunun geçtiği sokaklarda geçiriyor. İkinci film Süt (2008)'te genç Yusuf'un annesiyle beraber taşradaki yaşamı anlatılıyor. Son film Bal (2010)'da ise Yusuf'un çocukluğuna gidip babasıyla tanışıyoruz. Üçlemede senaryoya yardımcı bir Orçun Köksal adı geçiyor, baktım başka bi senaristliğini görmedim.

Yusuf'un hikayesini izleyin ama..

Yumurta (2007)'nın sonunda Nuri Bilge Ceylan'a 'sipeyşıl tenks tu' vardı. Neden acaba dedim, sonra da 'taşra üçlemesi' fikrini vermiş olduğu için olabilir dedim. Pis pis güldüm, yoluma devam ettim.

Hemen hemen her filmi ödüllü bu yönetmeni takip edin bence, ben öyle yapacam.. Karşılaşmalar diye deneme kitabı var, Kaplan Film diye filmlerini yaptığı yapım şirketi var.. Şu sıralar da Buğday (2015) isimli filmine çalışıyor..

09.06.2012 güncelleme Ağustos 2015