My Left Foot: The Story of Christy Brown (1989)


Doğduğu günden beri sadece sol ayağını kullanabilen Christy Brown'ın hayat hikayesini anlattığı kitabı 'Sol Ayağım'ı ben sanırım lisedeyken okumuştum. Geçen gün kardeşim "Abi bak bunu okuduk sınıfcak, özet çıkarcaz, okumuş muydun sen?" diye geldi, "He!" dedim, okumuştum. Bi şeyler sordu "Şurda niye böyle dedi?" falan gibi, hatırlayamadım haliyle.. Dedim "Sen anladığın kadarıyla bi özet çıkar bakalım, hatırliim ben de." Çok da güzel bi özet çıkardı. Baya kitabı tekrar okumuş kadar oldum iki sayfayla.. Ben de ona bi kıyak yapiyim, filmi varsa indiriim, izliyelim dedim.


My Left Foot: The Story of Christy Brown (1989).. Jim Sheridan'ın ilk yönetmenlik deneyimi olan film, Day-Lewis'le yapacakları nice çalışmanın temelini oluyor. Film iki Oscar sahibi; biri Daniel'in diğeri annesi rolündeki Brenda Fricker'in.. Filmde aynı zamanda, ileride August Rush (2007)'ın yönetmeni olacak 13 yaşındaki Kirsten Sheridan da oynuyor.. Yönetmen babasının yönetmen kızı...


Baya kalabalık bir ailede büyüyen Christy sadece sol ayağını kontrol edebiliyordu. Günlük yaşamını sürdürmesinde en büyük yardımcısı annesiydi. Bütün çocuklar sokakta oynarken, o camdan izliyordu onları. Tekerlekli sandalye alabilmek için annesi ev ahalisinden gizli para biriktiriyordu. Christy'nin derme çatma bi el arabası gibi bi şeyi vardı, bi de doktoru Eileen.. Doktoruna aşıktı Christy. Bu arada tek uzvu olan sol ayağıyla yazı yazabiliyor, hatta çok güzel resimler yapabiliyordu. Christy resimdeki becerisini konuşturmuş, doktorunun da yardımıyla bir sergi açabilmişti.
Babasının ölümünden sonra kendi hayatını anlattığı kitabını yazarken kardeşinden yardım almış ve tüm dünyaya, herkesin umutsuz vaka gözüyle baktığı birinin nasıl ayakta durduğunu göstermiştir.

Şubat 2012