Set It Up (2018)


Katie Silberman'ın yazdığı senaryoyu Claire Scanlon yönetmiş; Kız Gücü... Başrollerde Zoey Deutch ve Glen Powell var. Zoey, Back to the Future serisinin Lorraine'i güzeller güzeli Lea Thompson'ın iki kızından küçüğü imiş... Tatlılığını annesinden almış, Zoey Deutch; ilk defa izledim, başka filmlerini de hemen ekledim listeme. Katie Silberman, kökü aslında çok eskilere dayanan ama günümüzde plazalarla beraber iyice palazlanan, çalışanların patronlarına köle olması sorununa eğlenceli bir pencereden bakmış. Beraberindeki hüzün hissediliyor ama genel olarak komedi kurgulanmış.

Yazar olmak isteyen Harper, bir spor yazarının ofisinde asistanlık yapıyor; Charlie ise aynı gökdelende birkaç kat aşağıda bir finans şirketinde yönetici asistanı, o da zengin olmak istiyor... İkisi de patronlarının köpeği olmuş çok affedersin: "Kahvemi getir, onun ne işi var burada, bana yarın için 1. sınıf cam kenarı uçak bileti al, yarınki toplantılarımı iptal et!.." İkisi için de özel hayat yok, ikisinin de patronu manyak, ve ikisi de işlerine devam etmek zorundalar... Bir gün yemek siparişi münasebetiyle lobide tesadüf ediyorlar, önce atışıyorlar, sonra arkadaş oluyorlar. İkisi de patronlarının canavarlığını iş kolikliğe bağlıyor ve bir sevgilileri olsa biz de rahat ederiz sonucuna varıyorlar. Ve görev belli oluyor: iki patronu sevgili yapıp asistanlar olarak kafa dinleyecekler.


Netflix yapımı filmin imdb.com puanı 6,5 olarak belirlenmiş. Teknik açıdan özellikli olmayan bu filme ben 6 verdim, izlerken eğlendim. Standart bir romantik komedi işte... Harper, Charlie'nin patronu kendi patronunu rahat tavlasın diye Charlie'ye akıl veriyor: "Bir kadına iki şekilde iltifat edebilirsin. Kendi hakkında düşünüp teyit edilmesini istediği ve kimsenin fark etmediğini sandığı yönleri. İkincisi daha garantilidir." Sonuçta kadın senarist! Ben hemen not ettim, belki siz de istersiniz...

Harper'ın patronu rolünde güzelim Lucy Liu var; Charlie'nin patronunu Taye Diggs ve Charlie'nin model sevgilisini de Joan Smalls oynuyor. Filmin Türkçe adı Patronlara Tuzak; çok cezbedici başlık, bu sayede izledim...

29.09.18